DE ‘TRIKE-FABRIKANT’ BOOM TRIKES ZORGT BIJ MENSEN DIE VAN ROKENDE BANDEN HOUDEN VOOR EEN VERHOOGDE HARTSLAG BIJ DE INTRODUCTIE VAN DE SNELSTE PRODUCTIE-TRIKE TER WERELD.
Met zijn nieuwe 2,0 liter Turbo motor luidt de Mustang in de Trike branche een nieuw tijdperk in. Het wordt wereldwijd de snelste productie Trike met een maximum snelheid van 235 km/u.
Niet alleen dankzij zijn compactheid, wendbaarheid en rijbehendigheid, maar ook dankzij zijn ongelofelijk goede zitpositie en zijn unieke design staat de Mustang bij vele trike-rijders hoog op de lijst. Dankzij de diepe en goede zitpositie zit de bijrijder goed beschermd achter de bestuurder en kan tegelijkertijd over hem heen kijken.
De Mustang heeft standaard een praktische kofferruimte met 240 liter inhoud. Eveneens standaard bij de Turbo zijn de low-profile banden 295/30 x 18 met aluminium velgen en een race-remsysteem, die ook de benodigde vertraging waarborgt.
De bestaande carosserievorm is met zijn goede aerodynamica compleet bewaard gebleven.

Als gevolg van het enorme vermogen valt ook de langwerpige luchtkoeler (A) enorm groot uit. De turbolader (B) en de katalysator (C) bevinden zich achter de motor. Hierdoor kan de waterkoeling aan de andere kant voor de motor blijven. Deze wordt echter wel vervangen door een speciaal ontworpen hoog-vermogen koeler
Specificaties | |
---|---|
Motor | 2.0 GTDI EcoBoost |
Fabrikant | Ford Motor comany |
Motor type | 4-cilinder lijnmotor DOHC dubbele bovenliggende nokkenassen |
Motorblok | Aluminium |
Cilinderkop | Aluminium |
Aantal kleppen | 16 |
Max. vermogen | 250 PK (181 kW) |
Koppel | 398 Nm bij 2500 tpm |
Turbo | Enkel |
Cilinderinhoud | 1999 cc |
Compressieverhouding | 9.3:1 |
Gewicht | 140kg |
Maten | 679 x 664 x 568 mm |
Brandstof systeem | Hoge druk directe inspuiting |
Versnelling voor- & achteruit | 6 versnelling automaat met tiptronic |
Topsnelheid | 235 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | In 4.7 sec |
Brandstofverbruik / bereik | Ongeveer 8-10 L / 100km / 250 – 400 km (afhankelijk van rijstijl) |
Brandstof | Super ongelood 95 ROZ of E10 |
Tankinhoud | 32L |
Frame | 2-delig buizenframe, staal geschroefd |
Body | anti-verouderings kunstof |
Leeggewicht | Ongeveer 780kg |
Totaalgewicht | 1100kg |
Mogelijke laadvermogen | Ongeveer 320kg (afhankelijk van uitrusting) |
Mogelijk trekgewicht | 362kg (EU) |
Maten | afhankelijk van uitrusting |
Lengte | 3.675 – 3.875mm |
Breedte | 1.680 – 1.945mm |
Hoogte | 1.350mm |
Zitplaatsen | 2 |
Service interval | elke 10.000km |
Garantie | 2 jaar |
235 km/u is een aankondiging die je niet koud laat. De nieuwe BOOM-telg rekent af met het vooroordeel van veel motorrijders voor wat betreft de trage door het landschap tuffende Trikes. Maar je kan natuurlijk ook met 250 pk lekker toeren.
Het Trike-magazin team is in ieder geval heel benieuwd naar de eerste testrit en wij zullen natuurlijk uitvoerig hierover berichten.